Az alábbiakban a mentéshez szorosan vagy kevésbé szorosan kapcsolódó, szerintünk érdekes fotókat láthatnak

Isztambulban, a fűszer bazár előtti téren, a Boszporusz partján készültek az alábbi fotók egy éles mentés során, természetesen a betegjogok maximális figyelembe vételével. A fűszer bazár jóval kevésbé látogatott turisztikai látványosság, mint a Nagy Bazár. Előbbit inkább a helyiek használják mindennapos vásárlásaik során, itt szerzik be a mindig friss fűszereket, magvakat. Ellenben a Nagy Bazár igazi turisztikai látványosság, ahol a rengeteg gagyi mellett néhány értékes dolog  is megbújik a polcokon. Alkudni kötelező. A mentést végignézve a legmeglepőbb talán az volt, hogy a tényleg hatalmas tömeg közepén tárva-nyitva merték hagyni az autót, amíg az ellátás folyt. Maga az ellátás nem volt túlzottan szakmai. A mentőegység három főből állt, a hölgy volt az egységvezető, a két férfi pedig az ápoló és a gépkocsivezető. Meglepő volt az is, hogy csak egyenpólójuk volt, egyébként különböző színű farmerban vonultak. Ráadásul a mentőegység női tagja klumpát viselt.(2012 szeptember)

 

 

________________________________________________________________________________________________________

Kollégánk Egyiptomban járt. A következő képek az ottani mentőautók belsejéről készültek. A mentők hívószáma Egyiptomban 123. A mentőállomás nem más, mint egy palatetős két kocsiállásos tákolmány egy hozzá tartozó egyszobás kiszolgálóhelyiséggel, ahol az ágyakon kívül nincs más. A két kocsiállás egyikében rendőrautó, a másikban a mentőautó áll. Mindez természetesen az út szélén található. Óriási a kontraszt a mentőállomás és az ott álló autó között, hiszen mint látható, gyári VW autóik vannak. A személyzet két főből áll.


Egyik kolléganőnk a németországi Bottropban töltötte gyakorlatát, onnan küldte a következő képet. Az autók egy városi rendezvényen mozgóőrséget adtak. Jelen és múlt….


Mentőállomásunk e-mail címére érkeztek a következő képek. Küldője, Hornyai Vanda a “Segíts okosan!” játék hivatalos oldalán talált rá honlapunkra, és mivel megtetszett Neki, úgy gondolta elküldi nekünk Thaiföldön készült képeit. A kék autó a mi KIM egységünknek felel meg. Ezek az autók a körzetenként felállított elsősegély-helyekről indulnak, és ha magasabb szintű beavatkozás igénye merül fel, akkor mennek a kórházak által üzemeltetett magasabb szintű kocsik. A második képen pedig egy minden igényt kielégítő kórház sürgősségi osztálya látható. Köszönjük a képeket! (2010.02.20.)


Mentőautó Münchenben


Ilyennel is lehet szolgálni és védeni, bár használói szerint inkább csak kirakatautó. A kép Győrben készült.


Magyar honvédségi mentő a veszprémi kórház mentőbejárójában. (2009.október 10.)


Kollégánk Ausztriában, Wolfsbergben, Várpalota testvérvárosában járt a mentőállomáson. A következő képek ott készültek. A későbbiekben reményeink szerint szorosabb kapcsolat is kialakulhat a két mentőállomás között. (2009.szeptember)

A Wolfsbergi mentőállomás garázsa

Az autókat a Vöröskereszt üzemelteti

Hasonló technika lesz nálunk is (elvileg)

Orvosi táska

Kollégánk büszke volt arra, hogy az ottani KIM autó felszereltsége alatta marad a Várpalotán szolgáló KIM felszereltségének. Az autó belső kialakítása viszont a beteg és a személyzet maximális kényelmét szolgálja.


Kollégánk Oroszországban, Murmanskban járt egy nemzetközi katasztrófavédelmi gyakorlaton. A következő képek ott készültek. (2009. szeptember)

Mentő-,tűzoltó-, és katasztrófavédelmi eszközök seregszemléje a murmanski fő téren (kiállítási darabok? )

A murmanski koraszülöttmentő belülről

Ez az autó kétségkívül pazarul fel van szerelve (de lehet, hogy csak ez)

Orosz katsztrófavédelem parancsnoki kocsija

Mivel nemzetközi volt a gyakorlat a norvégok is elhozták egyik mentőjüket

Orosz matuzsálem (már nem használják)

Kiállított mentőhajók (a hajócsavaron egy darab karcolás sem volt – lehet, hogy még nem is használták őket?)

Emelőkosaras autók (éles helyzetben – érdekes – nem ezek jöttek)

A “nemzetközi” gyakorlat helyszíne  (vajon a norvégok, svédek, finnek miért nem dolgozhattak?)

Ezzel a helikopterrel érkezett a finn belügyminiszter asszony – a gyakorlat végére

A “Lenin” nukleáris jégtörő hajó – ’89 óta nem üzemel, de még most is szolgál rajta személyzet

Nem kicsi….

És még talán szép is….

Ezt látja a kapitány a hídról

Mondom, hogy nukleáris!

Van rajta kórház is…. ’59-’89 között szolgált, akkor ilyen eszközökkel gyógyítottak (lélegeztető gép és tárolószekrény)

A műtőasztal (a ruha nem biztos, hogy korabeli)

A labor (a valóságban sem nagyobb)

A röntgen


Kollégánk Finnországban járt. A következő képek ott készültek.(2007.ősz)

Rohamkocsi Rovaniemiben

Kárhelyparancsnoki kocsi Ivaloban (a kép egy reptéri gyakorlaton készült, ahol repülőgép-balesetet szimuláltak)

A Svéd Légierő kórházrepülőgépe (legutóbbi éles bevetése az ázsiai cunami idején volt)

Mentőhelikopter

Mentőhelikopter

Tartalék rohamkocsi Rovaniemiben

A képen rovaniemi város és a hozzá tartozó ellátási körzet mentőerőinek száma van összehasonlítva Veszprém megye mentőerőinek számával. Látható, hogy Rovaniemiben 3 mentőautó van, a körzet legtávolabbi pontja 100 km, a város lakosságszáma 52000 fő. Veszprém megyében 11 mentőállomás van, és mindenhova kiér a mentő 15 perc alatt. De ott nem is hívnak csak úgy mentőt….

Ha nem repül a mentőhelikopter, ezzel az autóval indulnak menteni

Az ASLAK-gép (Singapur ajándéka Lappföldnek)

A gép belseje (a személyzet 4 főből áll)

Az ASLAK parancsnoki kocsija

Ha tömeges baleset van…. a finn TBE


Kollégánk Görögországban járt. A következő képek ott készültek.(2009.nyár)


A Mentőmúzeum büszkesége, a még ma is működőképes Dodge

Így nem lehet eltévedni

Így is lehet menteni….

Legújabbkori történelem

Mentőmotoros Szolgálat büszkesége, a Harley